Nu är vi här…

november 26, 2008 at 12:26 f m (Johannes skriver)

Jag älskar Apple. Jag älskar deras produkter. Och jag försvarar dem och använder dem för allt jag bara orkar och kan. Men, just nu får iWeb mig att vilja kräkas. Det är egentligen ett väldigt trevligt program där man lätt kan snickra ihop snygga hemsidor. Vår förra sida är byggd i programmet. Problemet med iWeb är att det skulle behöva en ordentlig uppdatering, för det suger verkligen all kraft ur en att använda programmet som det ser ut nu. Att skriva ett nytt blogginlägg leder till en massa merarbete och när man väl skall börja skriva har man tappat lusten. Jag vet faktiskt inte när jag skrev senast.

Så det här känns smidigare. Fulare och mer som alla andra. Men smidigare. Och det gör att man kan få upp uppdateringsration. Utan den är det ganska menlöst att ha en sida. Så nu skall vi bli mer aktiva. Och vårt bildgalleri ligger givetvis kvar där det alltid legat. Det får fungera som ett komplement till det här.

Och för att inte Apple-hjärtat skall både sucka och brista skall jag ladda ner WordPress-appen till iPhonen. Genast känns det lite bättre.

Kommentera

